Hlavním důvodem pořízení NuVinci asi nebylo ono tolik propagované „smooth cruising“. Přestože v tom byla taky chuť mít po letech něco nevšedního a technicky inspirativního, hlavním očekávání je spolehlivost a životnost, kterou si slibuju od systému, který pracuje s kapalinovou náplní a není vystaven nárazům při řazení. Zároveň se chci cítit naprosto svobodný při řazení,kdykoliv mě napadne. Systém mi připadá pro neutálé přeřazování při sebemenší potřebě změny převodu předurčen. Předpokládám, že nába samotná nemá díky kapalině uvnitř problém s neustálým pohybem nejen v souvislosti s jízdou, ale i se změnami převodu. Otázkou je životnost ovladačů mimo vlastní nábu, vyrobených převážně z plastu. Chci doufat, že až se NuVinci bude blížit ke konci své životnosti, bude docházet ke změnám zvolna a nikoliv náhlým kiksem. Mám obavy z volnoběžky, která je poměrně dost přetřásána na oficiálním diskuzním fóru. Představoval bych si životnost v kilometrech vyjádřenou šestimístným číslem. Takový Rohloff těch 100.000 km pokud vím skoro garantuje (?), má taky olejovou náplň. Kapalina v NuVinci je „na furt“, nemění se. Na jak dlouho je uvažována nikdo neví.
|